Erfaringer deltakere


 "Jeg er så takknemlig for kurset OT for diabetesforeldre med Heidi og Svanhild. Disse to utfylte hverandre så fint som instruktører på kurset. OT har hjulpet meg mye med min indre uro, en uro som har vært sterkt tilstede etter at vår sønn ble syk for to år siden. Jeg trodde jeg pustet helt nede i magen, men oppdaget at jeg kun pustet øverst i brystkassen. Det å ha blitt oppmerksom på egen pust, øve opp tilstedeværelse i nuet, har bidratt til at stress og bekymring har blitt skjøvet litt i bakgrunnen. Jeg kjenner at muskler slapper mer av. Dette har gitt meg mer energi til å møte utfordringene i hverdagen, ikke minst som forelder til et barn som er alvorlig syk. Sammensetningen av kursgruppa ga en ekstra bonus. Vi har fritt kunnet snakke om våre erfaringer, og jeg føler jeg har fått uvurderlig støtte fra alle som jeg tar med meg videre."   Takk fra en diabetes Type 1 mamma

"Om kurs for kvinner som soner dom:  " Fantastisk Heidi! Dette gjør meg enormt glad. Denne gruppen du hjelper har et enormt behov akkurat for mindfulness. Det kan bety et helt nytt liv for disse menneskene. Det må blir mer kjent at dette er redskap som er så verdifulle. Men det blir bare gode kurs når instruktøren er god. Dette betyr at du er god.  Lykke til videre!  Ønsker deg det aller beste."          Andries Kroese
                                       
 "Jeg har nettopp fått anledning til å benytte oppmerksomhetstrening. 
 Jeg har aldri følt meg så totalt tilstede i egen kropp og sinn. Så avslappet og fredfull. Deilig å bare være.
 Tusen takk for at du valgte å dele dette med meg Heidi."    Hilsen Stina

"Som kursleder er du Heidi trygg, erfaren og åpen. Du tør å dele personlige erfaringer, og kombinerer dette med teori på en tillitsvekkende og samtidig profesjonell måte. Jeg opplevde kursteorien som et godt utgangspunkt for erfaringsutveksling og spørsmål. Jeg satte pris på avspenningsteknikkene som var så enkle at de fint kan gjøres hjemme. Ikke minst var de effektive :) For min del var det veldig nyttig å bli minnet på å stoppe de unyttige tankene som skaper uro og og bekymring. Nå har jeg en teknikk for å sortere, så jeg kan ha fokus på det jeg faktisk har innflytelse på. Fokus på tilstedeværelse i eget liv, på konstruktive tanker og fokus på her og nå. Takk for et lærerrikt og inspirerende kurs!"
    Ann                                                                                                                                  

"Jeg har deltatt på kurs i oppmerksomhetstrening hos Ny Utsikt. 
Øvelsene jeg har lært der kan gjennomføres nær sagt hvor som helst, og dette synes jeg er en fin ting.
 Gjennom oppmerksomhetstrening er jeg blitt bedre i stand til å takle utfordringer og redusere 
unødige bekymringer. Jeg er overbevist om at svært mange ville ha utbytte av å være med på dette kurset."      A.M.
                                                                                                                                            

"Tenk at jeg fikk muligheten til å være med på et slikt kurs. Jeg er blitt kjent med kroppen min på en ny måte. Jeg har lært om hvordan stress påvirker meg og nyttige metoder for å håndtere dette. Å lære om egen pust har fått stor betydning for meg i en krevende livssituasjon. Kursleder med erfaring og kompetanse."  J.

"Heidi og Ny Utsikt har hjulpet meg til å bli mer bevisst hvilket nyttig verktøy pusten er. Det å bli
 bevisst på egen pust har vært et fantastisk hjelpemiddel for å motvirke stress og takle stressende situasjoner.
I tillegg har oppmerksomhet på pusten hjulpet meg til mer energi.
Takk for et flott kurs som jeg absolutt anbefaler."
  Camilla

"For meg var kurset en skikkelig fin opplevelse. Det føltes bare helt riktig å være med, - uten at jeg vet helt hvorfor.
 Tror det hadde med stemningen og menneskene å gjøre. Forskjellige men ganske like på mange områder.
 Stemningen i rommet var god, med ro og avspenning, og samtale som var balsam for sjelen. Det var et godt
 sted å være. Jeg føler at dagen gav meg hjelpemidler som jeg kan
bruke. Noe av det beste som jeg tar med meg er lærdommen om at det er i fortid og framtid uro og bekymringer befinner seg, ikke akkurat i nået. Det er en fin tanke å ha med seg videre:) Takk for en kjempefin kursdag! "  Hilsen K.K                                                                                                                                          

"Takk for et godt kurs Heidi :) Jeg opplevde kurset som en god dag, hvor timene fløy og jeg fikk roet godt ned. Jeg fikk 
fornyet oppmerksomhet til verdien av "her og nå" og å meditere. Å få innblikk i andres opplevelser og erfaringer opplevde 
jeg som viktig for helhetsopplevelsen. Jeg er glad jeg kjøpte cd, tror den vil bli mye brukt i tida fremover. Gjennom  OT opplever jeg å stresse ned, og opplever at jeg får mer tid til disposisjon" Beste hilsen Tove